Психологічний вісник

Тренінг «Толерантність».
«Любов виникає з любові:
 коли хочу, щоб мене любили,
 я сам перший люблю»
Григорій Сковорода

    Ці слова відомого українського мудреця-гуманіста Григорія Сковороди найбільш влучно відображають актуальну проблему сьогодення: проблему взаєморозуміння.
    Тому 11 листопада  проводився тренінг для учнів училища «Толерантність», щоб сформувати  в учнів чітке уявлення про толерантність,  стимулювати  їхню  уяву у пошуках власного розуміння толерантності,  розвинути  навички спілкування з іншими людьми, взаємодії з ними на основі співчуття, співрозуміння, доброзичливості.

 




 
Тренінгове заняття «Безпечна поведінка підлітків в Інтернеті».

    Проблема безпеки дітей в Інтернеті вже не здається Україні такою далекою. Ніхто не може заперечити, що на сьогоднішній день вона постала особливо гостро. Кожного року аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється і її переважну частину становить молоде покоління - діти та підлітки, які повністю не усвідомлюють загрозу, що може чекати на них у віртуальному просторі. Тому у нашому училищі було проведене тренінгове заняття «Безпечна поведінка підлітків в Інтернеті», під час якого учні були ознайомлені із небезпеками віртуального світу та навчились правилам безпечного поводження у світовій мережі.

 
  Поради батькам  під час карантину « Чого ми можемо навчитись один в одного».


Ніщо не може бути важливішим ніж усвідомлення того, що у вас є сім’я. І не
важливо куди занесе життя, саме ваша сім’я буде джерелом радості,
комфорту і піклування.

      Сучасні сім’ї дуже часто забувають про те, що рідні які є вдома – це один  з найдорожчих скарбів. Ми живемо в такому русі, що про своїх дітей можемо «часто забути» в буквальному їх розумінні. Переглядаючи новини по телебаченню та у різних Internet мережах, час від часу зустрічаю такі вислови людей похилого віку: «під час  пандемії ми маємо можливість всі побувати вдома і зрозуміти та побачити, як живуть наші близькі люди, коли ми більшу частину свого життя  перебуваємо на роботі».
     Ми перестали чути і відчувати один одного і часто використовуємо такі методи виховання, через які ми проходили в дитинстві. Наші батьки застосовували такий підхід «дітей повинно бути видно, але не чутно». Але чи не були ті методи травматичними для дітей? І якщо ми хочемо чути дітей і дослухатись до них, тоді саме час вчитись новому – виховувати дітей на засадах поваги, взаєморозуміння та чуйності до їх почуттів, тоді діти розпочнуть ставитись до наших слів із розумінням та збагнуть, що ми бажаємо їм тільки добра, як в навчанні, так і в повсякденному житті.
В такий тяжкий період як для всього світу так і для нас самих під час пандемії, щоб не виникало в сім
’ї часто конфліктних ситуацій і ми нарешті почули один одного в родині,  пропоную вам кілька порад:

 
  • зробити спільно із дітьми свій сімейний проект на тему: «Наші спільні мрії та їх здійснення»який будете втілюватися в життя під час карантину і після його закінчення;
  • знайдіть ту справу, можна у формі гри, яка всім без винятку подобається (наприклад, гра в шаради, або «зламаний телефон»), це дасть вам можливість відчути, що ви не одні;
  • часто говоріть своїм дітям, що ви їх любите;
  • пояснюйте дітям, що ви досягали успіху в тій чи іншій галузі, тільки після того, як пройшли навчання;
  • говоріть дітям таку фразу «Ми всі разом подолаємо пандемію і будемо далі втілювати наші задуми в життя!»;
  • почніть просто обнімати своїх дітей, адже це так просто (через обійми діти відчувають, що вам вони не байдужі);
  • встановіть традицію щовечора після виконання уроків спільно переглянути комедійні фільми, котрі розвеселили б всю родину;
  • якщо ви проживаєте за містом, проводьте часто із рідними в хорошу погоду на власному подвір’ї,  проводьте  різні рухомі ігри. Наприклад, напишіть на аркуші паперу що ви хотіли б побажати один одному і покладіть цей аркуш в повітряну кульку, подаруйте кульку з аркушем кому адресувалось побажання, і скажіть: «Якщо хочеш то можеш відпустити побажання в небо, або збережи його»;
  • і насамперед не забувайте дарувати один одному добро, адже це так приємно, коли ти щось зробив для іншого корисне.
Бажаю Вам всім приємних емоцій та міцного здоров’я!
Незабувайте, що завжди після бурі з’являється сонечко!




Гра-квест «Я+Ти=Ми».
     Вкінці вересня в учнівському гуртожитку соціальним педагогом проводилась гра-квест «Я+Ти=МИ»,
метою котрої була профілактика не толерантної, агресивної, насильницької поведінки, створення атмосфери уваги, співчуття і співпраці в учнівському колективі.
    Участь у котрій взяли учні І-го та ІІІ-го курсу. Квест проходив цікаво та з великим захопленням щодо виконання завдань на станціях.
   Під час гри учні закріпили та отримали знання щодо толерантного та ненасильницького ставлення один до одного водночас зрозумівши, що ми всі маємо різні вподобання, але все ж таки однакові.

    Команда переможець квесту а також учасники отримали заохочувальні подарунки.



ПОРЯДОК ПОДАННЯ ТА РОЗГЛЯДУ ЗАЯВ ПРО ВИПАДКИ БУЛІНГУ В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ
Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19
Процедура подання(з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування)
  1. Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обовязково повідомити директора навчального закладу про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
  2. На ім’я директора закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок булінгу (цькування).
  3. Директор закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.
  4. До складу такої комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник навчального закладу та інші зацікавлені особи.
  5. Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.
ПОРЯДОК РЕАГУВАННЯ НА ДОВЕДЕНІ ВИПАДКИ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ) ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ОСІБ, ПРИЧЕТНИХ ДО БУЛІНГУ
  1. Директор закладу має розглянути звернення у встановленому порядку.
  2. Директор закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.
  3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор закладу  повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
  4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.


План заходів щодо профілактики булінгу на 2020 - 2021 н.р